peterrojder.blogg.se

my world

Arbetsdag. Skärmtak mm

Publicerad 2017-09-16 22:18:30 i Dagen som gick,

Jag är lite övertrött för jag har sovit väldigt lite den här veckan. Jag vet inte om det beror på det men idag har jag både burit mig dumt åt och fått en del gjort.
Dumheten är att jag borde lära mig att hålla inne med mina tankar lite oftare. Särskilt när jag är trött.
Annars blev det en ganska produktiv dag.
Igår var jag och köpte lite reglar och råspont i Edsvalla och det gick bra ända tills jag var nästan hemma då det började regna. För att torka det en aning tog jag in dem i garaget och satte på värmefläkten igår kväll. Reglarna var inte riktigt torra idag men de låg i vägen så jag flyttade dem upp på garagevinden så att de får torka klart där. Råsponten hade jag sorterat en aning så att de blötaste låg för sig. De får torka en natt till men de andra har jag strukit med grundolja idag. Kärran gick bra att använda som upplagsplats.
Det sög in ganska bra så jag klarade av två omgångar (34 st). De sista grundar jag i morgon och med lite tur hinner jag måla de här två omgångarna vita så att de blir klara att sätta upp. Det är undersidan på taket som jag vill ha vitt. Det kanske inte tar så mycket ljus då är tanken.
Annars då?
Jag plockade mellan strykningarna lite mer äpplen, skivade och frös. Fem påsar. 
Jag hann med att stryka baksidan på dörren och en sida på garderoben.
Plommonträdet fick också påhälsning och jag fyllde en liten hink. Det finns mer kvar men då behöver jag trappstegen.
Sen blev det gräsklippning. Högt och inte riktigt torrt så det borde nog klippas igen ganska direkt. Det beror på vädret om det går.
I stället för att se på nyheter och annat tog jag hand om plommonen.
Jag hade läst att det ska gå bra att frysa dem som de är? Så sagt och gjort. Ner med dem i påsar.
En påse full med de som var lite skadade av getingar och fåglar. Det kanske kan bli sylt?
De oskadade fyllde två påsar och de ska väl både gå att äta som de är eller koka till något hoppas jag..
Sen blev det faktiskt lite tv. QI.
Nu ska jag köra ett träningspass och se om jag kan sova den här natten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela