peterrojder.blogg.se

my world

Mera gnäll

Publicerad 2017-10-27 20:50:00 i Lite för personligt,

Dansen i onsdags gick sådär men jag valde att strunta i det mesta av besvären.
Jag har ingen lust att sluta dansa!
Eller hjälpa till med städning och annat runt omkring.
Det känns inte som min stil att bara ligga still om nu det skulle vara ett alternativ.
Idag gjorde jag väl ett misstag som flyttade några lådor från kärran.
Den skulle lånas ut och var full med diverse stuprörsdelar och annat som mest låg i lådor. Jag lyfte av några och plockade över en del av det som låg löst i kartonger och flyttade på det. Den största fick stå kvar.
Inte tungt men det räckte tydligen.
Knöl i ljumsken!
Den gick inte så bra att klämma tillbaks den här gången utan den envisades men att "bubbla ut" igen direkt.
Tjatigt!
Jag skulle in till stan för att hämta en handbromsvajer och lite annat till en bil så det var irriterande.
Sofia tyckte jag skulle ringa 1177 först och höra vad de tyckte.
Sagt och gjort.
Jag gjorde mig klar för att åka och ringde sen.
De konsulterade akuten och ordern var återigen att åka till akuten direkt.
Det gjorde vi inte utan jag ordnade vajern först innan Sofia körde mig till CSK.
Mer folk där den här gången så jag låg i stort sett och väntade i två timmar innan en läkare kom och tog en snabb titt.
 
Jag hade fått bort knölen under tiden.
Läkaren sammanfattade I stort sett läget i tre meningar.
Åk hem och ta det lugnt.
Om det blir en knöl lägger du dig på rygg, slappnar av och masserar försiktigt bort den.
Om du inte lyckas kommer du hit igen så klämmer vi bort den eller opererar akut om det inte går.
Så?
Jag ska tydligen i stort sett bara lalla omkring här tills vidare?
Det vet jag inte om jag har lust med.
Sofia kom i alla fall och hämtade mig och vi köpte lite mer delar på vägen hem.
I morgon ska jag försöka laga en Skodas handbroms och avgasrör. Det borde inte belasta magen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela