peterrojder.blogg.se

my world

Höstdagar

Publicerad 2017-10-13 00:27:53 i Dagen som gick,

Igår blev en lite annorlunda dag.
Förmiddagen satt jag mest vid datorn och tog fram lite uppgifter till bankbesöket på eftermiddagen. Det blev väl lite räkningar och annat betalade samtidigt men det mesta handlade om byte av bank.
Efter det tog jag mig för en gångs skull samman och gjorde lite mer ordentlig mat. En rotfruktsgryta kanske det skulle kallas? Som alltid var jag lite optimistisk hur mycket som ryms i grytan så den blev full ända upp. Åt lite och resten fick stå till kvällen.
Jag åkte strax efter 14 och var på banken en timme från 15 och framåt. Det mesta klart för flytt av företagen.
Sen var ju frågan vad man gör i Sunne en eftermiddag?
Jag passade på att skaffa lite medicin och annat på apoteket och sen blev det biblioteket.
Lånade två böcker med lite hjälp och beställde en.
Lika bra att åka till Kolsnäs och sätta mig och läsa tills dansen börjar tänkte jag och åkte dit. 
Det stod en bil utanför så jag gick in.
Det visade sig att Staffan och Ulla redan var där och att de skulle ha FUB-ungdomar där på dans fram till motionsdansen.
Jag blev kvar inne och var med och dansade lite.
Motionsdansen höll på till nästan 21.30 och sen torkade jag golv mm. 
Hemma strax efter 22.30.
Dusch och säng? 
Ja det skulle det bli men först tog jag hand om "grytan". En del in i kylen och resten i frysen. Sen var jag inte så trött så det blev lite skrivande här först.
 
Idag en trött dag.
Jag sov dåligt men somnade om och gick upp sent. Lite irriterande småhosta.
Det enda vettiga jag gjort idag är ett besök på vårdcentralen. Jag fick träffa en sköterska direkt som konstaterade att jag nog hade bråck och jag fick en läkartid till veckan. Lite förhållningsorder om jag skulle få ont osv men det känns ganska lugnt.
Passade på att handla på vägen hem. Det var ganska tomt i kylskåpet.
Innan jag var till Kil fick jag gå ut och sätta på några brädor på skärmtaket för pappen längst ner ville rulla upp sig i blåsten. Vi klistrade aldrig den nedersta raden för asfaltklistret tog slut.
Jag måste ordna mer så att det blir klart.
Annars har det varit en ganska fin höstdag. Det blåser lite väl mycket men löven fastnar trots det i blötan och vägen ser lite "lövig" ut.
 
Dagen fortsatte som den börjat så jag har mest slöat.
Jag kunde inte låta bli att ta en bild på himlen när solen gick ner.
Sen tror jag att jag somnade en stund framför nyheterna. 
Ännu en dag har gått.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela