peterrojder.blogg.se

my world

En blandad dag.

Publicerad 2017-10-20 23:51:00 i Dagen som gick,

Dagen började som den gjort den sista tiden med lite hosta. Det kändes bättre än de senaste dagarna men nu var spottandet lite blodblandat så nåt är väl inte bra.
Det blev i alla fall bättre under förmiddagen.
Hela dagen preparerade jag mig inför kvällen med diverse mediciner för jag ville inte missa bowling och middag. Några kanske döljer symptomen?
Det är nog så men det ingår i målsättningen.
Jag ville dit.
I vilket fall som helst blev det bättre och hostan minskade. Problemen med ljumsken minskade i takt med hostan så det såg bättre ut.
 
Sen blev det mest väntan och större delen av dagen sorterade jag papper och satte in en del i pärmar. Jag ville inte börja med något som skulle kunna påverka kvällen.
Så till slut åkte jag iväg vid 17. Vi skulle börja 18.
Lite marginal hade jag tänkt men det blev gott om tid. Jag var på plats 17.40 för det var inga hinder alls på vägen till Sunne.
Så utprovning av skor. 38!
Men det verkade som alla låg minst två storlekar under normalt.
Jag blev hoplottad med I-M och Kristina på bana 5.
Jag "beklagade" deras otur att få en som aldrig bowlat förr men det spelade ingen roll sa de. Det skulle bli skoj och Kristina lovade att visa mig lite.
Nu var det ingen tävling mellan banorna så jag förstörde inte direkt för någon visade det sig.
I vilket fall som helst så fick jag lite instruktioner om sving och riktning.
De andra började ganska bra och jag satte de fyra första i rännan.
Lite nya tips och omgång tre resulterade i en 4 och rännan.
Mer tips och åtta nerslagna.
Sen fick jag lite bättre ordning på det hela och kom i stort sett ikapp de andra två. Två strikes och fyra nior på de sex sista omgångarna.
Krisitna måste vara en bra instruktör men jag tittade ju på hur hon och I-M gjorde också.
Nåväl.
Andra serien gick lite mer blandat och jag är ganska kass på att förbättra åtta-nio till en spärr.
Men kul var det trots att jag tydligen inte var van vid att använda vänsterbenet på det sättet. Nästan träningsvärk känner jag.
Sen var det Tacobuffe och prat i två timmar.
Trevligt sällskap. (Men det visste jag väl redan innan egentligen.)
Tack Ulla och Staffan för den kvällen!
 
Sen hoppas jag ljumsken håller sig lugn åtminstone till efter måndagen så att jag inte missar buggkursen på Hammarö. Den känns viktig även om jag inser att "hälsan" kanske är viktigare än att ev missa en kurs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela