peterrojder.blogg.se

my world

Ommöblering och mer till tippen.

Publicerad 2017-11-17 23:49:55 i Dagarna som gick,

I början på veckan gjorde jag inte mycket vettigt. Jag planterade om blommorna som stått ute i trädgården och flyttade upp dem i en hylla framför fönstret i garaget. I vintras dog nästan hälften så nu försöker jag få till lite bättre ljus så får vi se om de klarar sig. En UV-lampa hjälper kanske till lite också.
Det återstår att städa bort jord och annat.
Jag tar det i omgångar och är lite försiktig med lyftande och annat tills vidare.
Ljumsken är tjatig.
Men inte värre än att jag varit på de vanliga danserna må-on och det gick ganska bra.
Jag hoppas ingen märkte att jag hade "halvont" av och till.
Ondast var det när jag skulle ta på mig vänsterskon efter avslutningen på Holken. Nästan löjligt besvärligt att böja upp benet men det gick.
Kolsnäs på onsdag gick bättre men det kan ju bero lite på vem jag dansar med?
Torsdag.
Sofia var till Göteborg och jobbade. Patrick var med och på hemvägen plockade de upp Martin som följde med hit. De handlade te och lite saker till hängrännor på vägen.
Jag städade och lite annat.
Jag hade fått skriftlig order att förbereda "slow cooking" av lite kött för att få "pulled pork" till kvällens burritos. Inte särskilt besvärligt och det var klart tills de kom vid 19-tiden.
Lite ris och annat så var det dags att äta.
Jag nöjde mig med en.
Sen blev det en kväll med några avsnitt av "Canadas worst driver".
Fredag 17/11. 
Sofia hade två fotograferingar och for iväg efter frukosten.
Martin var trött och sov länge.
När han ätit frukost (och Patrick och jag tog lite lunch) började vi bära ut saker som skulle till tippen. 
De bar ut orgeln och sex gamla cementsäckar och jag tog lite lättare saker.
Mest papper och plast.
Det var lite halvt olagligt med sommardäck på kärran men det låtsades vi inte om utan åkte ner till Kil.
Av med allt på fyra olika ställen och hem igen.
Då fick de för sig att vi skulle möblera om lite. 
Lädersoffan är lite hal att sitta i så de tyckte vi skulle ta ner den gamla från övervåningen igen.
Så ute med lädersoffan.
Vart?
Efter mycket diskuterande och mätande fick den stå i hallen trots att den är i vägen.
Bokstavligt.
 
Den ska ner i källaren när det är lite mer röjt där. (Eller bort kanske? Jag är lite på det humöret nu.) 
Dags att bära ner den andra.
Jag fick inte vara med utan Patrick och Martin tog den. Det trillade saker runt dem när de kom till trappan.
 
Jag plockade bort en del och passade på att fotografera.
 
Annars stod jag mest och såg på och de var måttligt glada över att bli dokumenterade.
Sista biten in i vardagsrummet var lättare.
Martin hade ett annat angreppssätt än Patrick så det blev en viss lutning på soffan.
Sen kom Sofia hem. 
Hon tog över kameran och tyckte jag skulle provsitta.
Lite senare blev det mat.
Hel rostad kyckling med rostad potatis och broccoli.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela