peterrojder.blogg.se

my world

Mysbelysning?

Publicerad 2017-11-28 23:19:00 i Dagen som gick,

Jag passade på att köpa några fejkade ljus under helgen när det var lite extrapris. Fejkade i meningen att det är led-ljus som ska likna vanliga stearinljus.
Risken att tända eld på huset försvinner i alla fall.
Sen får jag väl se hur länge batterierna räcker. De går på timer och lyser åtta timmar i sträck varje dag.
Sofia placerade ut ljusen när jag var på dans igår.
I hallen verkar det fungera.
Jag har sex stycken. Två står ute på trappan och två i köket.
Annars har det bara fortsatt med röjningen i källaren och garaget. Jag försöker göra klart i innersta rummet först även om en del annat åker med från de andra rummen på en gång. 
Mellanlagring i garaget.
Det jag bar ut under helgen var mest böcker om religion på alla möjliga nivåer.
Sex kartonger hittills. Det är de som står till vänster på bilden.
Rätt mycket var sånt som jag köpte av en antikvarist i Stureby 1982 när jag var inkallad.
Min enkla slutsats är att oavsett om jag tycker att många av de böckerna skulle vara intressanta att läsa så är risken ganska liten att jag kommer att göra det om det inte hänt på 35 år.
Så de åker.
Till kyrkan som ett mellansteg.
Tomas ska få chansen att se på dem först.
Jag skulle ändå till Kil idag så det blev en tur till tippen. Bilen blev full utan de kartongerna.
Två andra bokkartonger gick till "återbruket" och en massa papper och annat slängdes på rätta(?) ställen. En tv som inte är med på bilden fick också åka med tillsammans med annat elektronikskrot.
Sen fortsatte kvällen med att jag sorterade bort nästan allt jag gjort under forskarutbildningen. Av bara farten fortstte jag med några kartonger från pedagogikstudierna. 
Uj vad mycket jag läst och skrivit!
Bort.
Sen började jag med barnböcker. Där sparar jag rätt mycket och slänger bara sånt som är riktigt slitet.
Vi får se i nästa vända om det åker mer.
Det verkar bli så?
Jag tar mer varje gång jag går förbi verkar det som.
Det kanske är ett sätt att städa upp i min historia?
Steg för steg.
Men den uppstädningen verkar gå på några veckor?
40 år av mitt liv snabbt genomgånget? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela