peterrojder.blogg.se

my world

Leverans och dans

Publicerad 2017-11-01 11:16:50 i Dagen som gick,

Tisdag.
Det börjar bli lite tjatigt med förkylning och bråck men det får gå. Jag har fått en lite märklig vana att ha handen i ljumsken när jag hostar men det blir lätt så.
Trött som vanligt men idag fick jag trots allt en del gjort med bokföring och papper.
Det blir några nya pärmar att sortera in i innan jag kan förpassa en del inaktuellt till "arkivet". I det här fallet ett verkligt arkiv (=källaren) för alla papper ska sparas bortåt 10 år.
Källaren ja.
Frågan är om jag kan ta mig samman och sortera bort alla gamla kursböcker?
Fysik, matematik, programmering mm står det fortfarande ganska mycket i källaren. Jag har slängt rätt mycket utdaterat på datasidan men det här är ju böcker som gäller än på sitt sätt.
Men vem är intresserad?
Jag kommer inte att läsa det igen och jag tvivlar på att de dyker upp som kursböcker nånstans.
Så frågan är snarast om de ska gå till "återvinning" eller tippen direkt.
Jag sorterar ut dem i nån kartong så får någon annan bära ut dem till bilen.
Det fungerar inte alls att bära något just nu.
När det gäller andra böcker har jag nog bestämt mig och rätt mycket kommer jag att skicka till Sannerudskyrkan.
Höjdens kom med slangar idag.
Första åtgärden var att bära in en del sprit i dunkar till baksidan och sen rulla in slangarna.
De vägde en hel del men jag höll mig undan. 
Feg som jag är vill jag inte riskera något med ljumsken innan dansen på Holken. 
Lite oklart när han kan komma och montera det.
Eller heter det ansluta? I vilket fall som helst så ska han stoppa ner 180 meter slang i borrhålet och dra in det i källaren innan de kan komma och montera värmepumpen.
Tills vidare är det lagrat på marken bakom huset.
Lite senare kom Lisa och hämtade sin bil.
Sen var det i stort sett bara att göra mig klar och åka till Holken.
I kväll handlade det mest om attityd och anpassning till låttexten. Svårt för mig som aldrig kommer ihåg texter. Rätt mycket av det kommer jag inte heller att använda på ett vanligt dansgolv. Jag tycker det är viktigare att se till att partnern är skyddad så långt det går än att eventuellt showa med vart jag tittar osv.
Det hindrar ju inte lite lek och skoj när det går!
Ljumsken lever. Jag får klämma in den mest hela tiden.
Hemma 22.30 och i säng runt 00. 
Jag försökte läsa lite men gav upp efter en stund när jag insåg att jag inte läst fem rader på de sista 10 minuterna. 
Jag brukar nog läsa en sida på högst två minuter så det var dags att sova.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela