peterrojder.blogg.se

my world

Våren går fort

Publicerad 2017-05-06 23:03:58 i Allmänt,

Ibland roar jag mig med att jämföra utsikten dag för dag.
Normalt brukar björkarna slå ut här på Hannäs lite före första maj. Nu i år såg det ut att bli försenat men de senaste dagarnas värme har skyndat på det mesta. 
2:a maj såg det ut så här i kvällsljuset.
Björkarna har nätt och jämt börjat grönska. Kvällsljuset luras lite.
3:e maj missade jag att ta någon bild för jag var inte hemma den tiden på dagen. Det som hände var att åkern blev harvad.
4:e maj började de så. Skillanden på björkarna var tydlig även o jag borde väntat några timmar för att få samma ljus. 
 
Idag 6:e maj tog jag samma bild igen men vid en tredje tid på dagen.
Björkarna har redan börjat skifta färg och åkrarna är snart färdigsådda.
 
Det går åt några maskiner numera för att sköta åkrarna.
Jag vet inte hur många gånger han stannade och rättade till något på såmaskinen. Nägot var fel men det blev i alla fall klart under dagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela