peterrojder.blogg.se

my world

"Slutet är nära"

Publicerad 2017-03-27 23:45:00 i Dagen som gick,

Ännu en dag med tömning av pärmar och slängning av papper.
Att det ska ta så lång tid att städa undan 20 år av samlingar. Mycker har det blivit.
Jag har ändå flyttat mellan olika rum några gånger och en del försvann väl varje gång trots allt. 
Tur det kanske.
Men rummet börjar bli ganska tomt nu. Ungefär en hyllmeter pärmar och lika mycket böcker är det kvar bara jag får bort alla tompärmar som tar plats.

Jag "missade" för den delen en redovisning av ett examensarbete idag. 
Lite omotiverad?
Jag har inte varit inblandad i det arbetet och jag "kände mig tvungen" att titta igenom två andra lokaler för att se om det fanns lämningar efter mig på fler ställen.
Det fanns en del.
Så jag bar bort en trave och slängde i min återvinningsbehållare. Tömd en gång och snart full igen.
Så nu är det nära slutet.
Det syns och märks nu.
Jag fick ett mail idag som det nog inte var meningen att jag skulle se.
Avslutningsfika för mig på fredag kl 10.
Hur vet de att jag är där?
Jaja.
 
På vägen hem såg jag att isen på Fryken har brutit upp så det är nog isfritt imorgon.
Så det är kanske slut på vintern också?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela