peterrojder.blogg.se

my world

Lovkänslan saknas

Publicerad 2017-06-17 21:44:58 i Dagen som gick,

Det borde kännas som gamla tiders skollov nu?

Men det här med universitetet verkar kunna bli lite utdraget så lovkänslan har inte infunnit sig. Hittills har det varje vecka varit någon som vill ha hjälp med något eller har någon fråga. Jag har visserligen varit där länge och har skrivit nästan alla utbildningsplaner men de kan ju inte räkna med att jag finns kvar för alltid. Särskilt när det gäller examensärenden för gamla studenter måste någon annan läsa in sig på gamla kursplaner och annat. Det är väl i praktiken något som programledaren måste avgöra.
Undrar hur länge det kommer att fortsätta?
Igår var jag in på ett planeringsmöte med elektrogruppen och studierektorn. Främsta syftet var att informera den lärare som ska ta över min tjänst. Hon tog examen hos oss för drygt 15 år sen och är en av de bästa studenter vi haft så det blir nog bra. 
De räknar med att jag ska hjälpa till en del till hösten men det verkar bli mer och mer för varje diskussion. Jag får nog höja timpriset så att det inte bär iväg utan blir på mina villkor. 

Idag har jag mest varit i trädgården.
Jag tänkte först åka iväg och köpa vangstycken och börja göra nya trappor runt huset men bestämde att det får bli efter helgen. Trädgården behöver röjas lite så jag började med att städa bort alla nerblåsta grenar under björkarna längs vägen. Först insidan och gräsmattan och sedan vägkanten. Det tog några timmar och blev flera skottkärrslass. Jag gick längs träden och klippte bort rätt mycket torra grenar när jag ändå var igång. Efteråt började jag lite med ros- och körsbärsgrenar längs tomtgränsen. Där finns det mycket mer att göra.

Bilarna står och väntar som dåliga samveten. Det får nog bli ett tvång för morgondagen.

På datorn ligger flera påbörjade inslag på samma sätt och väntar men jag får ta det efter hand när lusten faller på. Chicagoresan ska totalt bli åtta dagar. Jag har också sett att jag glömt göra klart några korta inslag om böcker jag läst.

Jaja som jag brukar sluta.

Det löser sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela