peterrojder.blogg.se

my world

En fungerande dag?

Publicerad 2017-06-21 00:08:58 i Dagen som gick,

Jag vaknade före 6 och försökte först somna om men gav upp och gick upp. (mycket upp)
Åt i lugn och ro och funderade som vanligt på hur jag skulle välja kläder. Jag skulle ju på medaljutdelningen men det kanske gick att ordna plankhämtning och handla utan att behöva åka hem och byta om?
Jeans, t-shirt och en kavaj över fick duga.
Så jag åkte in till strax efter 11. 
Tydligen är det lite av sensation att jag har kavaj? Alla kommenterade det.
Vi var 16 stycken på utdelningen och de flesta hade valt klocka men det var tre vaser, en glaskonst och två medaljer.
Rektor pratade lite allmänt om bakgrunden till "belöningen" och sen skulle vi alla säga något kort om oss själva. De flesta höll sig kort men nån var lite mer pratglad. 
Sen utdelning och det blev klockor, vaser, glaskonst och medaljer så jag blev sist.
Promenad ner till VIP-salen i restaurangen och lunch. Wallenbergare och en liten efterrätt.
På vägen tillbaks till rummet mötte jag Stina som tog ett kort på mig i trappuppgången. Jag skulle se glad ut och visa upp medaljen för mina barn. Tveksamt om det lyckades.
Sen åkte jag hem. Tänkte mig inte riktigt för utan körde över Bergvik och där höll de på att rikta broräcket över Trossnäsvägen. Vägen avstängd och trafiken omstyrd över Trossnäs.
Så det blev en mindre omväg.
Väl i Kil försökte jag med Haglunds men det var stängt.
Till Trä o Bygg och köpte fyra plankor 45x145 tryckimpregnerat. De var 4,8 meter långa vilket var mer än jag behövde men det vara den längden som fanns. Lite prat med en gammal student som var där och handlade virke till en altan samtidigt som jag spände fast plankorna på takräcket.
Snabbt in på Coop och köpte lite bröd och annat innan jag försökte med Haglunds igen. 
Nu var det för mycket folk där så jag åkte hem.
Mat.
Fuskmat. (te och smörgås)
Sen började jag med trappstegen och kapade upp två av plankorna i 90 cm långa bitar. Det gick ganska lätt att kapa med cirkelsågen med plankorna liggande bredvid varandra på marken. 
Inte direkt på marken utan med några plankor på tvären under så att det gick att såga.
Lite avputsning och sen runt huset med alla åtta bitarna till baksidan. Jag fick rikta upp vangstyckena en aning innan jag kunde mäta in var jag ville ha stegen. Jag markerade hur de skulle sitta i sidled och sen var det bara att borra och skruva så var det klart. Lite städning och en ny bild så får det räcka för idag.
Oljas imorgon?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela