peterrojder.blogg.se

my world

Dans!

Publicerad 2017-06-12 22:39:48 i Dagen som gick,

Igår var jag till Gräsmark på dans. Fernandoz.
Det blev en bra kväll.
Jag åker oftast inte ensam till danser.
Det beror inte på pengar eller avstånd utan jag tycker helt enkelt det är tråkigt att inte ha sällskap på vägen.
Ibland gör jag det ändå berorende på vem som kommer att vara där. 
Igår var en sån kväll.
50 minuters bilresa och sen var jag framme.
Jag hade inga kontanter men de tog Swish så jag kunde komma in. 
Det var halvruggigt väder så jag hade garderat mig med en långärmad tröja för en gångs skull. Jag bytte skor och var klar att sätta igång. Det var inte många på dansgolvet till att börja med och ett visst mansöverskott men jag slapp stå.
Ganska snart efter att dansen börjat var jag lagom varm. Det kom mer och mer folk och det blev många bra danser under kvällen. 
Särskilt med I-M.
Nästan underligt hur lätt det går att dansa med henne. Jag vågade testa lite nya saker och det fungerade ganska bra.
Vi testade borde jag ha skrivit för som vanligt hjälpte hon till och vi verkar förstå varandra.
Jag hade lite tråkigt under pausen men det var självförvållat.
När det drog igång igen bytte jag till kortärmat. Efter pausen blev det nästan bättre för en del åkte hem efterhand och det blev mer plats.
Nåväl.
Det var många där som det stämde bra med så det blev kort sagt en bra danskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela