peterrojder.blogg.se

my world

27 maj. Födelsedagsfirande

Publicerad 2017-06-10 23:59:29 i Dagen som gick,

En dag som bestått av lite resande och firande av en 60-åring. 
Lennart fyllde i januari men vi har inte firat honom förrän idag.
I Fall.
Så det blev en tur dit och tillbaks under dagen.
Sofia och Patrick kom vid 11.30 och vi for iväg.
Varmt och soligt hela vägen upp men solen kom bakifrån så det var inte varmare i bilen än utanför.
Vi var framme strax före 14. De flesta var ute och njöt av vädret. 
Vi hann prata lite men sen blev det strax mat. 
Plockmat. Allt möjligt.
Några var mer intresserade av andra saker.
Efter att vi ätit en stund (och tagit om några gånger) tog några av oss en promenad medan andra nöjde sig med att gå ut i solen och slappa en stund.
Sofia, Patirick och jag gick till Norge.
Alltid kul med en selfie i främmande land?
Vi gick ner till Fallsjön och drällde där ett tag längs stranden. Den var inte riktigt full så det har nog varit mindre snö än vanligt.
När vi kom upp igen hade de flesta hamnat ute i solen. Det gällde ju att vila ett tag för att orka med resten av ätandet.
Sen blev det tårta, fruktsallad och kakor.
Lennart skulle blåsa ut ljusen men hann knappt för Axel var snabb och ville vara med.
Efter det var de flesta ganska mätta och det började bli dags att dra sig hemåt.
Innan alla drog iväg blev det bestämt att vi skulle ta några gruppbilder. Det är inte lätt att få till och jag har här några av de bilder jag inte lagt ut på Facebook. 
Sen åkte vi hem.
Jag tog fler bilder men de får ligga på Facebook.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela