peterrojder.blogg.se

my world

Slut på kvällsarbetet?

Publicerad 2017-07-21 21:37:46 i Dagen som gick,

Det närmar sig.
Jag har nästan sorterat igenom alla papper som jag tog hem från universitetet.
Det är åtta pärmar kvar och det är rätt mycket av mina mer personliga papper som tjänstefördelningar, resor och annat. Det borde gå att slänga det med om jag nu inte vill ha det kvar ett tag för att kunna tänka bakåt.
Mapparna är klara och jag har slängt det mesta. 
Det blev en del som jag ska lämna vidare men allt annat har redan hamnat på tippen.
Lite plastfickor och mappar hamnade på O-Ringen.
Jag har ändå två fyllda mappar och en pärm med plastfickor. Dessutom fyra pärmar med register?
När jag samlar ihop en del har jag fyllt två kartonger med tompärmar och en låda med mappar.
När jag tömt de pärmar som är kvar har jag tre kartongen med tomma pärmar! 
Då har jag ändå gett bort och sparat kanske 50 pärmar på jobbet. 
Jag måste ha något slags pärmmani?
Eller är det normalt att spara på sig så mycket papper på 20 år?
Till saken hör att jag har tre kartonger i källaren också med tömda pärmar.
Det var från mina år på Älvkullegymnasiet och olika kurser jag läst. Det mesta av det materialet är redan slängt men jag har nog ett tjugotal kvar att slänga.
Nån som vill ha pärmar?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela