peterrojder.blogg.se

my world

Mer plock och slängning

Publicerad 2017-07-12 23:51:20 i Dagen som gick,

Igår var jag in till universitetet och hämtade det mesta av det jag lämnat kvar. Rummet ska städas och jag fick ett mail förra veckan om att det inte var tömt.
Det är inte tömt nu heller men det som är kvar nu är inget jag tänker ta hand om mer än möjligen flytta det till ett annat rum. Kursböcker och annat lär nästa lärare behöva och jag har ingen glädje av det längre.
Pärmar, papper, mappar och annat blev drygt en full flyttkartong. Resten rymdes i en mindre kartong. Jag tog också med mig hurtsen för att kolla igenom vad som finns i den. Den hör inte till rummet så jag får se om de vill ha tillbaks den. 
Väl hemma så var det enklast att ta in det i hallen för vidare sortering. Den nyss inköpta "pirran" underlättade transporten från bilen och in.
Annars har jag som vanligt varit för lat.
Lite städning och sortering i garaget. Märkning av en del lådor.
Idag en tur in till stan med Sofia med lite fotografering och handlande följt av matlagning.
Zuccinibiffar. Lika gott varje gång.
Sen hade jag väl egentligen tänkt åka till Gårdsjö på dans men jag ångrade mig.
Jag hade inga arbetuppgifter idag och det var inget särskilt som lockade så jag beslutade mig för att stanna hemma och ta det lugnt.
Som om jag inte gör det tillräckligt ofta?
Det blev i alla fall fika på altanen och lite bläddrande i några kokböcker. Lite för blåsigt för att sitta ute och läsa.
Kokböckerna beror på en tanke som rör sig i huvudet. Den dyker upp allt oftare.
Sofia petar också på samvetet.
Jag borde börja äta lite vettigare och om det ska bli verklighet får jag nog börja göra något slags listor.
Sen blev det en lugn kväll utan något vettigt gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela