peterrojder.blogg.se

my world

Blommor

Publicerad 2017-07-09 17:41:38 i Dagliga tankar,

Det är lite sådär med mina blommor och hur jag sköter dem.
De enda jag har inne är några fetbladingar och de verkar inte gå att döda.
Ute har jag mest pelargoner och de försöker jag övervintra varje år och de flesta överlever trots att jag glömmer bort att vattna allt som oftast.
Jag lyfte ut dem och har inte gjort mycket mer än så länge.
Fuchsiorna var lite petigare så där har lite fler dött. De har jag planterat om så jag väntar och ser om de överlever.
Jag köpte lite nytt och satte i blomlådorna under fönstren på garaget.
Blommorna är finare än fönstren så det får jag göra något åt.
Rosorna verkar vara i lite olika form. Några av buskrosorna blommar friskt än så länge.
 
 
Jag har köpt några andra blommor som jag tänkte sätta under fruktträden men jag ångrade mig efter att ha satt några under biggaråträdet. De andra får bli i blomlådor så länge tills jag vet hur de tar sig.
De mindre rosorna verkar tveksamma till ett liv på Hannäs och jag har fått plantera nya med jämna mellanrum. De är i lite olika färger men det är svårt att få bilderna att se ut som jag upplever att de ser ut. 
 
 
Jag har två till som är nära vitt men jag tror rent allmänt att jag inte har rätt jord och klimat för de lite ömtåligare rosorna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela