peterrojder.blogg.se

my world

Städning och andra förberedelser

Publicerad 2017-12-22 21:32:23 i Dagarna som gick,

Nu har det varit några dagar med rätt mycket gjort i garaget.
Jag får ta några bilder på det senare för att visa resultatet.
Sofia och Patrick har tömt lägenheten och igår städade de ur den med hjälp från främst Stina. Efter första lasset hit blev jag med in och körde två lass med saker när de andra städade klart. Det ryms mycket i en etta.
För övrigt har det mest handlat om förberedelser inför julen. 
Tomas kom på onsdagskvällen.
Igår fick han för sig att han skulle försöka roota min telefon. Jag är ganska trött på en del av de program som är förinstallerade. De ligger och drar ström och går inte att stänga av för gott.
Han höll på i timmar. Det krånglade rätt rejält och han var lite fundersam av och till.
Kvällen slutade med att han i princip äterställde allt han gjort. Jag kände inte igen mycket och lät den ligga.
Idag åkte Sofia och jag in till stan till 10 för slutbesiktningen av lägenheten. 
Det blev inte riktigt godkänt så Sofia och Patrick åkte in senare för att fixa det sista.
Sofia och jag tilbringade en bra stund på Bergvik och köpte det mesta vi behöver till juldagarna. Resten kommer vi att köpa i Kil.
När vi kom hem åkte de nästan direkt tillbaks till stan och jag började städa lite.
Tomas fick ordning på telefonen. 
Stina kom och hämtade honom för att han skulle hjälpa till att göra köttbullar till julafton.
Jag gick över till att tömma ett par garderober. Allt hamnade på min säng.
En del ska packas och köras till Röda Korset och resten ska på något sätt omplaceras.
Jag får ta tag i det strax om jag ska ha nånstans att sova i natt.
Martin och Wajiha kom ungefär samtidigt som S o P kom tillbaks. Det blev risgrynsgröt och lite annat som kvällsmat och lite senare hamnade alla framför Mario.
På arbetsfronten lite nytt.
Jag har fått reda på att min efterträdare på Kau sagt upp sig.
Det har i sin tur lett till att jag fått frågor om att göra en tentamen i januari och vara med och handleda examensarbeten under våren.
Jaja.
Det verkar vara lite svårt att avsluta för gott.
Men de får betala om jag ska vara intresserad. Sen kan jag kanske göra något roligt för pengarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela