peterrojder.blogg.se

my world

Snön kommer!

Publicerad 2017-12-04 17:18:00 i Dagarna som gick,

I onsdag var jag in till stan i snövädret på förmiddagen. På hemvägen kunde jag inte hålla mig utan tog några bilder med mobilen. 
Korset innan jag svängde av. En del snö i vägen men det var inte särskilt besvärligt. (Jag vände faktiskt och körde tillbaks för att ta bilderna för jag bestämde mig bortanför kyrlkan.)
 
Jag stannade fler gånger.
Tollstatorp. Snön har fastnat på träden i vindriktningen. Nordvästlig vind tydligen.
 
Strax hemma.
Grannens lada. Brevlådorna syns lite i bakgrunden. 
Jag svängde in på gården, gick ut på vägen och tog en bild åt andra hållet. 
Efter en liten promenad norrut så syns mitt hus också. Det är ju inte så mycket snö men det täcker i alla fall hustaken. 
 
Sen började det snöa igen och utsikten från badrummet blev ganska begränsad. Det mesta blev ganska vitt.
Eftermiddagen blev mest inomhus. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela