peterrojder.blogg.se

my world

Julen snart över

Publicerad 2017-12-30 20:59:26 i Dagarna som gick,

Nu närmar det sig nyår och det känns som om julen i stort sett är avklarad. Det som återstår är Simons födelsedag i morgon och den räknar jag nog ändå till julhändelserna.
Juldagen var lugn och ganska slö.
Annandagen var i stort sett som vanligt. Bror och Åsa var sjuka men de flesta andra kom. 
Det blev mycket prat och mat som vanligt.
Maten kom med gästerna. Tacos med tillbehör för att bli lite mätt och kladdkaka mm som efterrätt. Jag behövde bara ordna drickan.
Allt dukades upp på köksbänkarna och sen var det dags att köa upp och ta för sig. Det tog en stund och sen gällde det bara att hitta en sittplats.
I köket var vi mellan åtta och tio personer mest hela tiden. Det varierade lite för småttingarna var rörliga.
I vardagsrummet satt det lite fler men det varierade lite där också när en del ville ha mer mat än andra.
Efter några timmar började alla åka hemåt. Ljudnivån sjönk och "lugnet återvände".
Dagarna som följde var lata och det hände inte mycket mer än tv-tittande och någon resa hit eller dit. Jag var en sväng till Sunne och de andra till stan.
På fredagen fick jag besök av I-M och Lisa. De hade med sig honung och en ost och tillsammans med M o W:s present täcker det de viktigaste behoven inför framtiden. Jag tog en bild lite senare.
Vi började med lite mat.
Sofia och Martin gjorde pizza i flera varianter och jag hade gjort några kakor som fick bli lite fika efteråt.
Sen blev det helt oplanerat en stund med TP. Jämn match. För att bli klara nån gång fick vi byta ut kultutfrågorna mot de för "under 14" och klarade ändå inte många.
En bra avslutning på julen så långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela