peterrojder.blogg.se

my world

Avslutet närmar sig?

Publicerad 2016-10-14 22:56:26 i Dagliga tankar,

Idag var det en mötesdag igen på jobbet med diskussion om kursplaner mm.
Jag åkte in och var med på mötet trots att det inte riktigt känns som om det berör mig längre. Känslan var redan innan mötet att jag är på väg därifrån även om jag är kvar ett tag till. 
Lite allmänt prat efteråt.
När jag åkte hem tog jag en bild av vägen jag går mot parkeringen.
Hösten är på väg att avslutas och det är snart inga löv kvar.
Vintern närmar sig och mörkret kommer innan det blir ljusare igen.
Mycket symbolik här.
Det kanske passar att avsluta min tid på universitetet samtidigt?
I vilket fall som helst fick jag senare på eftermiddagen ett meddelande där min chef ville ha ett klart besked hur jag vill göra. Jag svarade då att om han vill ha besked nu så går jag på det jag vet om kommande planering - vilket inte är mycket - och eftersom jag inte vet mycket blir mitt besked att jag slutar antingen i januari eller mars.
Så nu är det svårt att backa.
Avslutet närmar sig nästan lika fort som löven faller.
Det blir nästan lite väl symboliskt. Nästa fas av mitt liv börjar när ljuset och löven kommer tillbaks.
Så välplanerat! (Ha!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela