peterrojder.blogg.se

my world

Känns som avslut

Publicerad 2016-11-29 23:30:28 i Dagliga tankar,

Jag märker att jag på många sätt redan har börjat avveckla mig själv från universitetet.
Om det nu går att uttrycka det så.
Jag kom på mig idag med att sitta och läsa ett erbjudande om olika instrument och fundera på om det var något för våra labb. Plötsligt insåg jag att det inte var något jag borde bry mig om. Jag kommer inte att vara kvar då så varför ska jag bry mig om vad som händer om några månader?
Det kommer nog gå lättare än jag trott (?) att släppa taget. 
Det kanske rentav tvärtom blir så att jag måste se till att vara såpass intresserad den sista tiden att jag gör det jag ska så bra jag kan.
Just nu känns det mest som att vänta ut tiden och jag ser mest på hur mycket jag "måste" göra. Eller kanske snarare hur mycket jag måste vara där för att ingen ska tycka att jag inte gör mitt jobb.
Jaja.
Allt har sin tid.
Och min tid på Kau är snart förbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela