peterrojder.blogg.se

my world

Lugna dagar?

Publicerad 2016-05-17 00:08:21 i Dagen som gick,

Inte mycket producerat här på några dagar och det lär inte bli mycket nu heller.
Det har varit en del krångel nu några dagar med avkörd drivrem på gräsklipparen, holkar och annat trädgårdspyssel.
Gräset börjar bli ganska högt nu så snart får jag väl gå över till lie för att klara av det. Just nu känns det ganska dumt att jag gödslade för att det skulle börja växa.
Holkarna ska upp under veckan.
 
Helgen?
Lördag. Vi firade Martins födelsedag uppe hos mormor. Alla var där utom Tomas. Mat och fika. Presenterna blev en önskad skyffel och bidrag till hörlurar.
 
 
Blå och grann var den. 
 
Simon hade använt huvudet för att lösa ett problem på förmiddagen men både Moa och jag var lite fundersamma över resultatet.
 
 
Símon själv verkade ganska nöjd.
 
Senare på kvällen satt jag med och såg på diverse sånger på tv. Mest såg snarare än hörde.
Bra?
Nja.
 
Söndagen.
Jag arbetade lite på labb-pm och annat men det blev i stort sett dans resten av dagen efter att M o W åkt hem. Först fox-kurs några timmar på eftermiddagen och sen motionsdans.
Ganska kul men jag har ont i ryggen som stör en del. I vanliga fall brukar jag veta vad jag gjort när jag har ont men nu är det litet av ett mysterium. Jag kan inte komma på att jag gjort något av det som brukar ge mig ryggvärk. För mycket stillasittande kanske?
 
Motivationen för skrivande är ganska låg just nu och det lär inte bli bättre den närmaste tiden.
Det känns som om det går lite på tomgång.
Jag vet inte om jag väntar på något? Ibland känns det så.
Tiden går åt till annat och nu ska jag för omväxlings skull (?) ha undervisning alla dagar utom en fram till 3:e juni.
Den fredagen hoppas jag bli ledig för att kunna åka ner till Göteborg på examen.

Sen är det i stort sett slut förutom att jag ska rätta ca 200 labb-rapporter och göra och rätta en tenta innan jag blir ledig för sommaren. Några möten till också givetvis men jag jobbar ju halvtid så det är väl som det ska antar jag?
 
Tomgång som sagt.
Lika bra att sluta för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela