peterrojder.blogg.se

my world

Påskafton

Publicerad 2016-03-27 00:22:00 i Dagliga tankar,

Det här får bli första försöket att skriva lite mer allmänt om mina dagar.
Det kan vara ett sätt att se för mig själv vad jag egentligen gör på dagarna. Jag tycker ofta att jag inte gjort något vettigt på hela dagen men när jag tänker efter inser jag att något trots allt blivit gjort. Ibland i alla fall. 
Kort om veckan som gått.
Tisdag. Besiktigade bilen. Jag justerade handbromsen på morgonen innan jag åkte till jobbet och tyckte ena bakhjulet verkade lite kladdigt men brydde mig inte så mycket om det. När de gick under bilen på besiktningen såg de att vänstra bromsoket läckte olja. Det på högra sidan hade jag nyss bytt på reklamation så det var lite irriterande. Båda köpta samtidigt. Och det skulle nödvändigtvis gå sönder just den dagen. 
Ombesiktning men jag fick köra därifrån?
"Besiktigade" en Golf på Lecab. Uppdrag för att se om den var värd att köpa. Hyfsad men en del smårost.
Åkte sen till Biltema och klagade på oket men kunde inte få ett nytt. De hade slutat med de oken pga för mycket reklamationer! Beställde ok från Speedparts på kvällen.
Både på tisdagen och onsdagen sorterade och slängde jag papper på jobbet. Sorterade ut böcker och flyttade till ett förvaringsskåp.
Det känns som om jag förbereder mig för att sluta.
På onsdagen skulle det vara provföreläsningar av de som sökt vår utannonserade tjänst. En av tre utvalda kom. De andra hade tackat nej. Jag blev inte imponerad. Mest trött.
På kvällen åkte jag med K till Kolsnäs på dans. Till orkester för omväxlings skull. Inte riktigt min stil men ganska ok ändå.
Skärtorsdagen känns bortglömd på något sätt.
Morgonen började med mat och bokläsning. Jag hade vaknat mitt i natten och kunde inte somna om. Så jag läste för att bli trött. Spelaren av Harlan Coben. Jag hann läsa en hel del innan jag blev tillräckligt sömnig så det var inte så mycket kvar. 
Lika bra att läsa ut den på morgonen kändes det som.
Jag var in till Kil på eftermiddagen och hämtade paketet med bromsoken som redan kommit. Resten av dagen blev lite pappersarbete och räkningar.
Långfredag.
Ganska trött. Kände mig slö men städade litet och bytte bromsoken. Vid 15-tiden åkte jag till K o U och Sofia, Patrick, Simon och Moa kom också dit. Fika för att fira Sofias 24-årsdag. Våfflor på våffeldagen. Efter det blev det "historiespel". Nio tärningar med bilder kastas och sen ska man berätta en historia där bilderna ska ingå.
Hem efter 18. Det regnade lite så jag passade på att skölja av det värsta från bilen. Sen blev det inte så mycket vettigt mer den dagen. Skrev lite på kvällen.
Påskafton.
Städade lite mer. Definitivt slö. Jag åkte och handlade och passade på att tanka. Simon ringde och talade om att den planerade middagen blev uppskjuten för So o P kände sig lite krassliga. Så det blev lite omplanering.
Trädgårsarbete. Plantering av lite lökar som borde varit nere i backen i höstas.
Jag blev uppringd men tackade nej till resa till Örebro för dans på kvällen trots att jag fått tid över.
Det känns som om jag får börja styra upp dansandet lite. Jag ska nog nöja mig med att dansa på ställen där jag vet att det finns damer som tycker det är roligt att dansa med mig.
Det kanske räcker med motionsdanserna?
Kvällen avslutades med att jag skrev klart ett protokoll, såg lite på tv och körde ett kort träningspass.
Och det här.

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela