peterrojder.blogg.se

my world

Bokval?

Publicerad 2016-03-29 23:24:08 i Mest om böcker,

Jag kommenterade det här på Facebook men sparar det här också.

Jag undrar hur jag egentligen väljer böcker när jag är på biblioteket? Helt planlöst?
När jag var in i Kil för snart två veckor sen lånade jag:
  • Spelaren av Harlan Coben. (Läste ut den direkt och nu har jag läst alla hans böcker som finns i Kil.)
  • Ram och Kram av Anna Iwarsson (Om föreningsorganisation/kultur mm. Bara genombläddrad. Det räckte för att jag skulle inse att jag inte ville lägga tid på den.)
  • Våga vara rädd av Emma Holmgren (Om utmattningssyndrom. Genomläst och redan kommenterad på olika sätt här. Kände igen mycket och kommer nog att skriva lite mer.)
  • Relationsrevolutionen av Lars H Gustafsson (Om barnuppfostran och barnperspektiv. Nyss påbörjad. Redan väckt tankar. Den började med ungefär: Har inte alla människor samma värde? Räcker det inte om om jag tycker barnet är lika viktigt som jag? Nej. Historien visar att barnen alltid kommer i andra hand om de inte får gå före mitt eget bästa.)
  • Kärlekens roll av Sue Gerhardt (Om hur spädbarns hjärna påverkas. Ska läsas snarast.)
Alla utom Spelaren stod bland "nya böcker" så det var nog därför jag tog med dem hem.
Dessutom har jag en bok om Lightroom, två böcker om Dreamweaver och två om Photoshop hemma? De bläddrar jag i igenom allt eftersom.

Splittrat? Vad är mitt egentliga intresse?
Det varierar nog även om det verkar vara en viss övervikt mot barn och datorprogram just nu.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela