peterrojder.blogg.se

my world

Midsommar

Publicerad 2016-06-24 10:25:18 i Fria tankar,

Allmänt oinspirerad att skriva men ....
Nu är vi halvvägs tillbaks till jul om man vill se det så.
Mörkret är på väg tillbaks.
Annars går det att se det som att det är dags för semester och en lugn period innan det drar igång igen till hösten.
Höst förresten?
Sensommar kanske är mer rätt.
För min del har jag alltid känt det som om sommaren redan börjat ta slut nu efter midsommar. Varför vet jag inte men den känslan har jag alltid haft. Högsommaren passerar fort och jag hinner inte riktigt med. 
Det är många år sedan jag tyckte den var tillräckligt lång. Det är alltid något mer jag skulle vilja göra men jag har blivit bättre på att ta en sak i taget.
Samtidigt är det en tid med mycket ljus och långa dagar. Nätter som aldrig blir riktigt mörka. 
Så det är en tid att njuta av så mycket som möjligt.
Aktivt.
Idag mest mat och annat som hör till den här helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela