peterrojder.blogg.se

my world

Hökbesök

Publicerad 2016-07-04 23:06:33 i Dagen som gick,

Det hände något lite annorlunda idag jämfört med alla andra dagar.
En sparvhök gjorde ett snabbt besök i busken där mina frön serveras. Om jag tolkar utseendet rätt var det en hane som kollade in läget.
Återstår att se om den kommer på återbesök vid matbordet.
Annars en dag med lite dansabstinens trots dansen igår kväll.
Det blir gärna så när jag sitter med pappersarbete. Jag har försökt avsluta allt med bokföringen så att alla papper kan skickas iväg till Bolagsverket och andra. I stort sett klart nu.
Dans får mig att koppla av och rensar ur tankarna. Det är svårt att tänka på annat om man vill vara närvarande i dansen.
I brist på dans gick jag ut när jag blev klar och röjde undan en del i garaget.
Påbörjad städning skulle jag kunna kalla det.
Började lite bakom garaget också när jag ändå var igång och rev runt i saker och ting.
Så nu när det är påbörjat får jag väl ta mig i kragen och göra det ordentligt?
Färdigt så att säga.
Kanske dags?
Vad det nu innebär för en pågående verksamhet.
 
Men innan det måste jag göra plats för Tomas saker i källaren. 
Det kräver nog en tur till tippen och återvinningen så att det blir mindre saker att stuva undan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela