peterrojder.blogg.se

my world

Snickarlathet eller vishet?

Publicerad 2016-08-28 23:08:00 i Dagen som gick,

Jag blev lat.
Vilket betyder att jag köpte två råspontluckor för att göra hyllplan. 360 cm långa vilket borde passa bra. 
Frågan är väl bara om latheten som vanligt bedrar visheten eller om det i detta fallet visar sig vara vist? (Ha!)
Jag har ju låg timlön så egentligen borde jag kanske jaga billigaste alternativet?
De är lite för breda men det är ju bara att såga av en bit.  
Sagt och gjort.
Det gick enkelt att såga bort 15 cm på varje.
Jag hade tänkt ett steg till och köpt med en råspontbräda så att jag kunde skarva ihop de två bitar jag sågade bort till en tredje hylla. 
Vädret var bra så jag kunde vara ute och limma ihop det direkt.
Tre hyllplan fixade på några minuter.
De i bakgrunden fick ett lager klarlack även om det nog snarast gör ytan mer ojämn. Det borde i alla fall minska nedsmutsningen lite. 
Efter det tyckte jag att jag var värd lite nyponsoppa till kvällen. 
Detta var igår.
Hyllplanen blev idag placerade på nästan rätt ställe. Som vanligt krävde det lite väl mycket lyftande stående på stege men det börjar bli rutin nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela