peterrojder.blogg.se

my world

Höstkänslor?

Publicerad 2016-08-02 23:31:23 i Dagen som gick,

Höstkänslor?
Nej inte riktigt. Det är lite för varmt än och kvällarna är ljusa lite för länge.
Det som ger störst höstkänsla är när solnedgångarna hamnar längre söderut och börjar bli skymda av träden jag har väster om huset. Nu är de fortfarande åt nordväst även om solen inte längre "rullar ner längs skogskanten" norrut.
Himlen idag strax efter 21.
Inte så originellt kanske? Frågan är om det blir mer intressant  om man koncentrerar sig på himlen rakt ovanför solen?
Annars en dag med redovisning av skatter, hämtning av lite plank (som var för korta) och fortsatt arbete på väggar och tak i källarnedgången.
Det lär bli mer av samma sak i morgon så att jag kan måla taket så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela