peterrojder.blogg.se

my world

Stillsam dag

Publicerad 2016-04-29 09:33:00 i Dagliga tankar,

Idag blir det inget särskilt skrivet. Jag ska till Norge på begravning och det blir en lugn dag.
Det snöade ordentligt i natt men snön på vägarna har förhoppningsvis hunnit smälta innan jag kommer förbi Torsby. Annars kan det bli spännande med sommardäck.
 
Sen uppdatering.
Det var ingen snö på vägen före gränsen men sen var det snösträngar ända till Svullrya.
Jag var lite tidig men då fick jag chansen att ta en bild innan alla kom in i kyrkan.
 
 
Jag kommer inte på något bättre ord än att det var en fin begravning. Lugnt och stillsamt. Tid för en del tankar.
 
På hemvägen hade den mesta snön smält så jag stannade till vid Rögden och tog några bilder. Mest för att visa hur lågt vattenståndet fortfarande är efter vinterns tömning
 
 
 
En dag jag kommer att minnas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela