peterrojder.blogg.se

my world

Lätt att få något gjort?

Publicerad 2016-04-12 23:48:28 i Dagen som gick,

Det är lite lustigt hur tankarna går under en dag trots allt. 
Jag var på styrgruppsmöte för utbildningen till Elektroniktekniker på förmiddagen. Inga större problem med att vara tillräckligt närvarande. Tankarna höll sig där de skulle. Kanske mest beroende på att det var diskussion hela tiden.
Bil upp upp till universitetet och sen skulle jag förbereda och planera lite innan undervisningen.
Det var vad jag tänkt mig vill säga.
Student i dörren.
Kollega i dörren.
Andra i fikarummet utanför och en diskussion om man fick gå och cykla på E18.
En före detta kollega som ville prata lite innan han skulle låna vårt labb.
Sofia ringde en stund.
Tankarna hann ändå hoppa runt med lite annat under tiden.
Vad jag skulle göra kommande dagar .....
Om dans och danspartners ....
När ska jag åka och ta blodproven ....
Parallellt med detta ändrade jag lite i schemat för en kurs och det krävde att jag kontrollerade med två andra lärare om mina ändringar var ok.
Så när det började närma sig fick jag försöka hinna äta min smörgås och komma iväg till föreläsningen i tid.
En minut sen.
Studenterna påpekade det glatt leende.
Två timmars prat om transistorer och transistorsteg.
Lite mer schemakoll efter föreläsningen och sen hemåt efter 16.
 
Känslan när jag åker hem är att jag inte gjort mycket vettigt under dagen.
Vad har jag tänkt på?
Allt möjligt.
En hel del som inte rör jobbet. Det mesta jag ägnat tid åt var oplanerat och jag löste några problem som behövde lösas.
Det som stör mig är kanske att jag inte gjort som jag tänkte göra?
I alla fall är min upplevelse av den här dagen att jag inte kommer framåt på det sätt jag vill.
Men så är det nästan varje dag.
 
Konstigt att jag är lite tom i huvudet när jag ätit och kollat posten?
Men jag har lite kvar att göra.
Upp på rummet och skannade in Tomas betyg och skickade till honom. Ordnade lite bankärenden på datorn och skrev på lite papper.
 
Sen blev det lite halvsovande framför något tv-program med en bok i knät i kväll igen.
 
Jag får nog ta mig samman och se till att bryta mönstret.
Buggkursen slutar på måndag så då blir en till ledig kväll i veckan.
Bilar och snickrande kanske de kvällar det inte är motionsdans?
Utejobb?
Det börjar bli tillräckligt varmt för att vara ute i trädgården på kvällarna. 
Eller kanske börja springa lite igen och komma ut i skogen och leta efter några skärmar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela