peterrojder.blogg.se

my world

Helgen över

Publicerad 2016-04-18 00:11:08 i Dagen som gick,

En ganska inproduktiv helg. 
Med det menar jag att inte mycket blev gjort som lämnar några synliga resultat.
Som vanligt har jag varit trött när jag inte gör något aktivt. Det verkar som om jag måste hålla uppe puls och blodtryck för att hålla mig vaken.
 
Lördagen började med att jag satt med Martin och såg på Counterstrike ett tag. Sen hjälpte han mig att koppla ett uttag i nätverket innan vi åt och han åkte hem. Resten av dagen mest pappersarbete och allmänt slöande/läsande.
Idag har jag i stort sett ägnat hela dagen åt Analogkursen. En laboration är omskriven och jag har börjat se på de två sista för att anpassa dem till hur jag vill göra. Planeringen har blivit lite mer detaljerad med mer information och fler övningsuppgifter. Morgondagens föreläsning har jag nog klar i huvudet. Tisdagens också.
Så på sätt och vis har jag väl skött mig och gjort en del som borde göras.
Sen ser jag att jag läst drygt hundra sidor i en bok och något tiotal i en annan.
Söndagskvällen är normalt vikt för dans och det var inget undantag idag.
Fyra timmar i Fagerås och ganska bra danser. Flera nya damer som jag inte sett förut men det gick ganska bra med dem också.
Innan jag åkte funderade jag på om jag skulle raka mig eller inte. För en gångs skull hade jag låtit bli i flera dagar och hade nog en tanke att låta skägget växa. Det är bekvämt för en lat man.
Men det åkte. (Jag såg några bilder på mig med skägg på datorn.)
 
Jag har som sagt känslan att helgen gått över utan att jag egentligen fått något gjort men jag har nog varit upptagen med något mest hela tiden. Om inte annat märker jag det på att jag inte kan komma på att jag haft så mycket funderingar på något alls egentligen under helgen. Det brukar alltid snurra runt några tankar om än det ena eller det andra men det har varit lugnt.
 
Men det kanske är tomt i huvudet?
Eller jag är bara trött på mig själv ocx mina tankar?!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela