peterrojder.blogg.se

my world

Göteborg tur o retur

Publicerad 2016-04-25 00:21:00 i Dagen som gick,

Söndag.
En trött morgon med lite läsande innan Tomas kom upp. Vi åt och sen åkte han snart hemåt.
Det blev inga mer holkar idag.
Planerna sprack som vanligt men av lite ovanliga skäl.
Martin ringde och frågade om jag ville bli med och se på ett hus de lagt bud på. Mäklaren sa att de kanske kunde göra klart runt 16-tiden.
Kanske det sa jag.
- Hör av dig när du vet mer.
Han kollade med Stina om hon ville med. Mäklaren gav klartecken och strax före 14 drog vi iväg. Vi skulle vara där 17.
Hamburgare på vägen och så småningom var vi vid Agneredsbron och tog av mot målet.
Martin och Wajiha var plötsligt bakom oss vid nästa trafikljus så vi kunde följa efter dem fram till huset.
 
Ett helt ok hus.
 
 
Så de skrev kontrakt medans vi drällde runt lite i omgivningarna. Ett trevligt område med nära till naturen och lugnt för övrigt.
Sen ville de bjuda på middag och efter lite tvekan från min sida (jag har inte förberett mina föreläsningar som jag borde) åkte vi in till Göteborg och åt.
Snöglopp. Runt decimetern på sina ställen. Lite halkigt här och där. Stina körde.
 
 
Det blev värre när vi kom fram och parkeringsautomaten krånglade dessutom. Men vi rusade in i snön och fick en god middag på Divan.
 
 
Efteråt fick vi lite vägvisning ut mot E6 och for hemåt. Stopp ett tag ovanför Kungälv där en bil låg i diket men inga problem för övrigt. Minusgrader och dimma sista biten men jag var hemma före 23.
Så nu ska jag varva ner och ta mig i säng. Jag ska fundera på om jag kan vänta med förberedelserna till i mogon bitti.
(Jag kan nog det jag ska prata om? Eller?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela