peterrojder.blogg.se

my world

Tiden går fort?

Publicerad 2019-01-26 16:51:00 i Dagen som gick,

Det är märkligt hur jag kan uppleva både att tiden går fort och att det samtidigt kan kännas som om vissa saker är länge sedan.
Det är en månad sedan jag fyllde år.
Det känns som ganska nyss men ändå inte. 
Jag har på sätt och vis haft tråkigt en del av tiden och det kan påverka.
Saknad?
Av någon? Kanske det.
Eller väntan på ljusare tider?
Jag brukar ändå kunna stå ut med vintern ganska bra.
Det är nog en blandning av allt möjligt. Jag vet inte vad jag väntar på men det känns som om det är något.  
Ljus?
Jag har hamnat i ett beteende som jag ska göra något åt. De flesta dagar går halva dagen innan jag gör något vettigt. Jag kan sitta framför något tv-program och halvsova. Ibland intressanta program men det leder inte direkt till att något blir gjort och dessutom blir jag för inaktiv rent fysiskt.
Nu på eftermiddagen tog jag mig samman och gick upp på garagevinden för att leta reda på skidorna. Minnet var dåligt men jag hade tydligen lagt dem så att de skulle var lätta att få fram. När kommer jag inte ihåg men jag tror inte jag åkt något alls de sista två vintrarna.
Jag ställde dem mot garaget så länge.
Sen är ju frågan hur användbara de är numera. Jag får nog börja med att ta bort all gammal valla och sen lite försiktigt se vad som blir kvar av glid och fäste.
Axeln har inte varit riktigt bra de sista dagarna så det ska bli intressant att se hur det känns att staka sig fram. Den har ju trots fusk med träning långsamt blivit bättre och bättre. Dagtid är det fullt hanterbart men nätterna är lite sämre.
Det har jag väl aldrig skrivit förut?
Jag stavar fel mest hela tiden.
Kanske läge att gå bakåt i inläggen en gång till och rätta saker? Jag brukar alltid upptäcka något.
Gansak, kansek och några andra ord kastar mina fingrar ofta om bokstäverna i.
För det är väl inte hjärnan?.
Sen har jag sett att jag ofta missar sista bokstaven och ibland även en av två dubbla konsonanter. På telefonen spelar annat in och där blir det ofta en närliggande bokstav och sen hittar den på nya roliga ord som knappast passar in i sammanhanget.
Det kanske alltid är klokt att läsa igenom texter innan de visas upp på något sätt? 
Om det nu hjälper.
Mina ögon spökar en del och det märks mer när jag läser.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela