peterrojder.blogg.se

my world

Stormigt

Publicerad 2019-01-02 22:41:23 i Dagen som gick,

Inatt sov jag sämre än på länge.
Nu berodde det inte så mycket på axeln utan minst lika mycket på blåsten. Huset skakade och något ute gnisslade envist varje gång det blåste lite mer. 
Och det var ofta.
Jag var för trött för att klä på mig och gå ut och se vad det var utan försökte sova ändå.
Det gick väl sådär kan man säga.
Så det ledde till en slöare dag än vanligt till och med.
Halvsovit framför tv:n några gånger.
Plockat undan något lite av julsakerna. (Nja. Samlat ihop är nog ett bättre ord för det står på bordet och ligger på golvet.)
Sorterat lite tvätt men det gick fort.
Sen var jag ut en sväng och klippte bort alla grenar som låg mot taket. Det var inte de som gnisslat utan troligen några plåtar som blåst omkull framför garaget men jag tog bort grenarna i alla fall. När jag ändå bar bort dem passade jag på att plocka ihop en del andra som blåst ner på gräsmattan och vägen.
Lite prat med Martin och Sofia.
Jag tänkte koppla lite mer el men blev sittande ett bra tag. När det blivit mörkt tog jag ändå tag i det och satte dit några sladdar i de dubbla uttagen. De är inte hopkopplade och jag vill ha båda till en ingående sladd. Pillrigt.

Och nu sitter jag här igen efter att ha sorterat in mina underkläder i garderoben.
Ännu en dag till ända?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela