peterrojder.blogg.se

my world

Skidåkning!

Publicerad 2019-01-27 15:26:09 i Dagen som gick,

Jag bestämde mig för att känna efter hur det kan vara att röra sig framåt på skidor.
På med underställ och ut. Jag började med att skrapa av lite valla och sen gick jag in och bytte om till de kläder jag letat fram. Det fanns inget vettigt men det fick gå.
Lätt snöfall och det blåste lite men iväg. Jag valde att följa de spår de dragit upp och körde motsols. Så det började norrut fram mot åkerkanten.
Inget vidare glid men det var acceptabelt. Det är ganska platt till att börja med och sen går det utför ner mot vägen. När jag kom ner och började åka söderut blev det problem med spåren. De drev igen men på den första åkern gick det fortfarande att få skidorna att hålla sig där de borde. Jag försökte envist att åka vidare även på nästa åker och nästa men gav upp och vände när jag kom ner till den fjärde.
Sen blev det inte direkt skidåkning utan mer "gång på skidor" på tillbakavägen. Inget fäste alls i stort sett, motvind och uppför en stor del av vägen.
Men jag blev svettig och det var väl själva syftet med det hela.
Nu är jag nyduschad och sitter och funderar på om jag ska åka till Holken och dansa till Donnez i kväll. Jag har inte varit ute på dans utanför Bugg och sånt på väldigt länge.
Kanske dags?
Varför?
Vet inte riktigt.
Jag har ingen aning om någon av de jag tycker bäst om att dansa med är där.
Vi får se. Några timmar kvar än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela