peterrojder.blogg.se

my world

Mer kopplat

Publicerad 2019-01-11 19:48:28 i Dagen som gick,

Kort om dagen.
Det började som vanligt med att jag var trött och egentligen inte ville gå upp.
Inte mycket att välja på för Sofia och Patrick skulle komma och jag skulle köra dem till tåget så att det tog sig till Arlanda/England.
Vilket blev gjort och de kom iväg nästan i tid.
Lite senare på dagen fortsatte jag med att koppla lite kontakter och annat runt ingången. Jag hade mätt till kabellängderna ungefär och konstaterade direkt att jag var lite väl darrig för att lyckas som jag ville. Jag fäste i alla fall upp allt på plats och använde de verktyg jag hade för att få dit allt.
Jag måste ta stöd och använda minst två händer (ha!) för att få trådarna dit de skulle. Men med lite envishet och muttrande så är de där.
    
Allt verkar i alla fall ha hamnat rätt även om det tar lite på självförtroendet att få slita med sånt som borde vara enkelt. Tänger och skruvmejslar löser det mesta trots allt.
På med locken och södra delen är ganska klar så långt.
Kablarna till höger ska kortas av och sen ska allt spikas ordentligt. Norra delen får jag fixa i morgon så är allt klart för att snickras färdigt.
Det blir lite stökigt i hallen när jag håller på.
Men det är ju bara jag som är här så det kan kvitta. Jag tar mig fram.
Nu ska jag läsa på lite om både Saab 9000 och 9-5 inför garagetimmarna under veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela