peterrojder.blogg.se

my world

Gör om och gör rätt?

Publicerad 2019-01-07 23:15:50 i Dagarna som gick,

Gårdagen blev en ganska slö dag som vanligt. Trött och allmänt velig känns det som ibland men det är väl inte så mycket att bry sig om kanske.
Jag plockade i alla fall bort allt som har med jul och advent att göra.
Nästan allt.
Inte gardinerna. De får hänga kvar några dagar till så jag får fundera på hur jag ska göra med de jag hade förut. De flesta har nog varit med i stort sett sedan huset var nytt.
Jag var ner i källaren med en del av sakerna. När jag ändå var nere skruvade jag loss lite mer saker till underredet på skrivbordet från de bordsskivor som står där. 
Jag bar upp det jag skulle ha med in till studion och la i hallen. Nu ska det inte saknas något för att få dit benen.
På kvällen åkte jag till Fagerås på motionsdans.
Jag tänkte bara stanna en kort stund för att känna hur det kändes i axeln så jag hade planerat att åka vid fikat. Det var mycket folk och överskott på damer. Inte direkt min favortimusik men det gick.
Flera av de som jag har lätt för att dansa med var där men vid fikat tänkte jag åka ändå. Jag gick ut i hallen och jag blev stående och pratade lite. 
Tiden gick och även efter pausen var det brist på killar så jag blev kvar.
Till 21.30.
Då fick det räcka. Axeln kändes inte helt bra men det gick.
Sen sov jag trots motionen riktigt uselt i natt. Jag gick upp strax efter 8 i alla fall.
Mat och sen bar jag ut saker till bilen. Jag tog med alla ramar som vi hade liggande och det blev fyra kassar fulla.
Vattenpass och lite mer verktyg kom jag ihåg.
När jag skulle åka tyckte jag framhjulen såg lite konstiga ut så jag svängde in på macken och kollade lufttrycket.
Lågt i båda.
Så jag fyllde på. Hoppas att det inte är punktering utan "bara" läckage som jag haft på flera däck. Jag har ju fått fylla på då och då på rätt många av de däck jag köpt de senaste åren.
In till studion.
Sofia var där och städade och plockade i förrådet. Jag började med skrivbordet. Först satte jag dit mittenbenet och sen började jag med den andra sidobiten. Sofia kom och hjälpte till och nu är alla benen på plats och allt är fastskruvat. 
Fötterna som jag gjorde i trä är helt felgjorda och går inte att använda. Den fot jag tittade på när jag bestämde mig för hur jag skulle göra var inte komplett och skulle dessutom passa i ett hål vilket jag inte förstått. Så jag ska lösa det på ett annat sätt.
Just nu tänker jag lösa det genom att ta fötter från ett bord här hemma och göra den andra lösningen här. Då kan vi få bordet rättvänt nästa gång jag är in till studion!
Som vanligt bevisar det väl än en gång att det är bra att kontrollera hur saker ska göras innan man gör något. Jag borde lära mig nån gång?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela