peterrojder.blogg.se

my world

Färdigkopplat?

Publicerad 2019-01-12 22:03:05 i Dagen som gick,

Idag kom jag igång lite tidigare så nu är det "klart" med dragningen av kablar till lampor mm runt fönstren. Det gick ganska bra trots darrningar. Jag klarar att stödja mig så att det fungerar även om jag får behärska mig för att inte bli irriterad.
Men det är ju ingen större ide att bli irriterad på sig själv.
Särskilt inte som det inte är så mycket att göra åt. Det är nog bara att acceptera och slåss mot så gott det går.
Norrsidan blev bättre. 
Det ska spikas lite tätare men jag väntar med det tills jag vet hur jag ska göra över fönstren och öppningen mot framsidan.
De andra väggarna gav jag mig på igen sen och kortade en del men det mesta gjorde jag efter den här bilden som är väldigt lik den från igår.
Jag hade lös lampan och gjorde om en del så att den ska gå att dra fast lite bättre. Som avslutning kontrollerade jag att alla uttag fungerar som de ska.
Det blev också en kort stund i garaget och ute. Jag tog lös backspegelglaset på CJX. Eller snarare fästet eftersom glaset trillat bort. Sen tog jag bort glasenpå de båda skrotbilarna för att se vilket jag ska välja att sätta dit. Båda har lite småfel så det blir att välja det bästa glaset. i morgon ska jag kolla om inställningen från knappsatsen går att få igång nu när jag ändå kommer åt att mäta vad som händer.
Men det kanske kräver fler händer än jag har?
Resten av eftermiddagen/kvällen har jag slötittat på Arsenal, Liverpool och Chelsea och försökt hålla mig vaken under tiden. Trött. Jag försökte faktiskt somna men det gick inte heller.
Annars har jag en obehagskänsla runt bråckoperationen som jag inte vill låtsas om. Det känns mer och mer men det börjar dra ihop sig till danskurser mm så det får inte vara något som krånglar nu igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela