peterrojder.blogg.se

my world

Snö och mer snö

Publicerad 2019-02-01 15:19:18 i Dagen som gick,

Vaknade ganska trött som vanligt men har sovit lite bättre några nätter nu. Axeln stör mig ganska ordentligt och det verkar ha blivit lite sämre i vissa lägen. Kanske en kombination av fusk med övningarna och snöskyfflandet?
Det verkar ta på axeln när jag knycker till för att få bort snön från "släden". 
Annars en snöig morgon. Sikten var begränsad och alla grenar var nedtyngda av snö.
Utsikten från badrummet vid niotiden. 

Jag vet inte varför jag är så fascinerad av att se på naturfenomen. Om det nu är ett vettigt ordval. 
Lite senare satt jag och såg på hur fåglarna landade i busken runt fågelbordet. Varje gång en fågel landade rasade det lite snö så att det såg ut som ett minisnöfall.
Det slutade mer eller mindre att snöa och jag gick ut för att få bort det som kommit.
Det blåste upp lite och det rasade ner en del som ett fint skimmer från träden:
Plogaren kom och röjde bort snön från vägen. Jag frågade honom om han kunde hjälpa mig att ta bort snövallen framför vägen in mellan husen så att jag kunde få fram RZT som jag vill ha in i garaget igen. Han tog bort det mesta nästan ända ner till bilen. 
Så det var bara att börja skotta rent runt bilen för att få loss den. 
Jag sopade av en del för att komma in i den och få upp huven. Sen kopplade jag in batteriet och den startade direkt.
Ut med den på vägen och där sopade jag av det mesta. Jag såg att ett parkeringsljus är sönder och den varnade även för någon lampa bak.
Mer jobb.
Den fick gå på tomgång för att ladda batteriet en aning medan jag sopade och sedan körde jag in den på gården. Garaget får vänta nån dag för jag måste städa undan en del där först. 
 
  
När jag sopat klart var det en del snö att köra undan från vägen men det gick lätt. Nu är vägen in mellan husen tömd men en skrotbil står kvar längre ner. Den ska bort nu till våren för den har stått där alldeles för länge.
Jag kan inte skylla på diverse krämpor hur länge som helst. Nu är ju både ljumsken och axeln fixad.
Eller?
Vi får se.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela