peterrojder.blogg.se

my world

Snö bort?

Publicerad 2019-02-04 12:01:00 i Dagen som gick,

Söndag.
Jag b estämde mig för att få bort en del snö från några av taken innan det kommer mer. Det ska bil varmare och kanske lite blötsnö under veckan och jag vill inte att det ska bli tyngre än "nödvändigt".
När jag gick på baksidan för att komma fram till stegen såg jag att ett rådjur gått runt huset. Djupa spår men lös snö. Spåren efter mig blev lika djupa.
Jag gick upp och började skotta. 
 
    
 När jag var uppe såg jag att det var mer snö på skärmtaket över uteplatsen.
Så jag gick ner och tog en bild för att det skulle synas hur mycket det var på norra sidan av taket.
Skottningen av altantaket gick enkelt. Det var inte särskilt halt och det var i stort sett bara att lossa snön och skjuva ner den.   
 
Skärmtaket var lite svårare för det lutar mer. Jag fick hålla mig med ena handen i hängrännan men sen var det bara att skjuva ner snön.
Plåttaket vid garaget ville jag inte gå upp på för det var halt. Jag nådde nästan allt från stegen och det får duga. Det kommer mer de närmaste dagarna så det återstår att se om jag måste göra om det.
 
   
Det får duga tills vidare. 
På kvällen var det dags för buggkursen på Hammarö.
Det blev en ganska intensiv omgång även om det var överskott på damer och de fick en del extra om balans mm.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela