peterrojder.blogg.se

my world

Fredagspromenad

Publicerad 2019-02-09 11:12:00 i Dagen som gick,

Fredag.
En lika slö dag som vanligt. 
Jag satt vid datorn ett tag och småstädade lite. Stadade runt lite på bottenvåningen också för den delen.
Det enda vettiga jag gjorde under dagen var en promenad längs Hannäsgatan.
Solen visade sig och jag tänkte först gå ner till udden. Utsikten över åkrarna var hyfsad.
När jag kommit ner till vändplatsen såg jag några andra som var ute och gick längre ner mot udden och vände. Av någon anledning kände jag bara att jag inte hade lust att möta dem och prata. Lite märkligt för jag kunde ju bara ha hälsat och gått förbi men jag följde mina tankar just då.
Så det blev en promenad ut till korset i stället.
Töväder och det smälter. 
Rejäla snöhögar framför Stinas uthus samtidigt som snön börjat rasa ner från huset.
Lite närmare korset gick det att se väldigt tydligt hur snön ligger kvar lite längre på tegeltak. Plåttaken är väl både varmare och halare antar jag.
Vägen var ganska sörjig och asfalten började komma fram redan. Det mesta av snön som låg på buskar och träd ramlade ner redan igår så det ser helt annorlunda ut. Nästan lite förvår.
Fortfarande ligger en del snö kvar ovanpå olika saker längs vägen. Mössa på häcken.
Det blev inte mycket mer gjort senare på dagen heller.
På kvällen bestämde jag mig i alla fall för att byta olja på CJX för att känna att jag gjort något. 
Så ut i garaget och det blev gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela