peterrojder.blogg.se

my world

Små saker blir gjorda

Publicerad 2018-09-15 13:33:59 i Dagarna som gick,

Dagar med mest slöande.
Det har jag aldrig skrivit förut?
Jag bestämde mig i alla fall för att röja upp lite ute och en sak som behövde göras var att få bort "vedpinnarna" som ligger på gräsmattan.
Innan dess var jag tvungen att komma in i vedboden och det tog ett tag. 
Jag började med att köra ner kärran så att den stod framför boden. Lite av varje hamnade på den och den blev snabbt halvfull.
När jag fått ut det mest risiga kunde jag börja trava upp alla pinnar som låg inslängda hur som helst. Det blev inte så mycket men jag tyckte det var lika bra att spara det när jag ändå kapat upp det. 
En rad längs väggen några decimeter hög.
De längre bitarna ska kapas och hamna i samma hög.
De största delarna av ett gammalt piano stod fortfarande kvar men hamnade sen över allt det andra på kärran så att det skulle trycka ner allt smått. Överst hamnade en gammal dörr och allt är numera på tippen fördelat på trä- och järnavfall.
Det lär bli fler vändor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela