peterrojder.blogg.se

my world

Mera småplock

Publicerad 2018-09-16 15:02:48 i Dagen som gick,

Fredag.
För att komma vidare med väggarna på ingången måste jag grundmåla panelen innan jag sätter upp den. Åtta brädor hade jag grundoljat för någon dag sen. När jag hade gjort det fick jag för mig att jag skulle fasa kanterna en aning.Idag testade jag att fasa kanterna på en men bestämde mig för att det får bli en slät vägg.
Så jag fortsatte med att olja resten.
Det gäller att passa på när det inte regnar.
Sen gick jag över till att få bort alla vedpinnar från gräsmattan och lyckades stapla upp det längs väggen i vedboden. Jag fick besök strax efteråt så kapningen av det som liggeer kvar inne i och utanför boden får bli en annan dag.
Helgen har mest handlat om umgänge med familjen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela