peterrojder.blogg.se

my world

Lite paneljobb

Publicerad 2018-09-22 13:31:50 i Dagarna som gick,

Jag måste försöka göra klar ingången innan hösten slår till för mycket.
För några dagar sedan grundade jag all panel jag köpt med Visir. Det kan ha varit ett misstag för när jag fortsatte med att vitlasera verkar det torka väldigt långsamt. Men det får gå.
Utgångsläget är att jag har satt dit masonit för att täta bakom detn lilla isolering jag tänker sätta dit.
Alla panelbrädor har samma längd och det gör att jag inte orkat tänka så mycket på hur de ska kapas. De är tre meter långa och bitarna jag ska ha är mest runt 90 cm och 40 cm. Tre respektive sju?
De första 14 brädorna målade jag i lördags och de hade torkat så att de kunde kapas. Tyvärr är det rätt mycket skräp som fastnat i färgen för det blåser runt frön och annat:
De som var kvar la jag på bockarna och målade innan jag började mäta upp det som skulle sågas. Varje bräda fick bli tre 90 cm-bitar.
  
Risk för regn så jag fick bära in alla kapade under tak tills vidare. De måste putsas av en aning men sen ska jag sätta dit dem.
Slutmålningen får nog vänta. Jag måste vara säker på att de är genomtorra och att det inte kommer mer skräp flygande.
Jag har också noterat att jag inte kan räkna och har köpt för lite.
Det får bli en till tur till Edsvalla.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela