peterrojder.blogg.se

my world

Snickrat?

Publicerad 2018-10-29 22:05:32 i Dagen som gick,

Jag är fortfarande alldeles för slö att komma igång på morgonen. Det händer inte mycket före 12.
Det gör mig rastlös och jag känner att jag inte får något gjort vilket ju är helt rätt.
För mycket tankar runt annat.
Jag måste komma ifrån det.
Rent logiskt har jag en del kvar på ingången att göra innan det blir för kallt. Jag var och hämtade den panel och brädor jag behöver i fredags och grundade stolpbrädorna på lördagen. Garaget är ju fullt med bilar så jag röjde undan det värsta i källaren så att jag kan vara där. Trångt och jag måste få undan datorskärmar och en del annat så fort som möjligt. IDet enda jag gjorde idag var att stryka de två stolpbrädorna med lasyr. Det andra får vänta lite för färgen tog slut.
 
Snyggt med oputsade väggar?
Jag får nog göra ett försök igen att få tag på en murare så att de åtminstone blir slammade.
Sen gjorde jag något som borde varit gjort för 25 år sedan och började sätta in en dörr mot "matkällaren". 
Lika trångt där men jag flyttade bara på det som var nödvändigt för att komma åt. 
Lite justerande av karmen i höjd och sidled och sen några spik för att hålla den på plats. jag satte dit dörren för att se att den passade.
Det verkar som om det ska gå. Jag har satt lite kilar runt om för att hålla allt kvar och se till att springorna blir lagom. Det som är kvar är någon form av tätning runt om. Sen får det bli gångjärn och handtag så duger det ett tag.
I morgon måste jag upp tidigt för jag ska var på CSK kl 08.00
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela