peterrojder.blogg.se

my world

Slö?

Publicerad 2018-10-20 23:17:41 i Dagen som gick,

Ännu en blandad dag.
Jag vaknade tidigt men låg och drog mig till framåt 9. Jag får sluta med det så att det blir lite gjort på dagarna. Det gäller tv-tittandet också som kan ta en bra stund av förmiddagen.
I vilket fall som helst så hade jag lite problem med axeln på natten och den var stel och värkte när jag gick upp.
Jag bestämde mig för att strunta i det och åt och sen gjorde jag mina övningar.
Jag kan inte hålla på och skylla på värk hur långe som helst för att inte göra det som bör göras.
Tv en stund och lite annat plock innan jag bestämde mig för att gå ut.
Jag började med att bära in saltsäckarna från bilen till garaget. Försiktig i överkant kanske så jag bar med vänster arm. Det fanns lite kvar i en gammal säck så det tömde jag över i filtret och fyllde på lite vatten.
I väntan på vintern har jag köpt lite ljung till blomlådorna och det borde fixas.
Så jag ryckte bort blommorna ur alla blomlådor och satte dit ljungen jag köpt istället. 
Fyra lite större plantor i varje låda framför garaget.
Synd bara att jag inte målade fönstren nu under sommaren. Det ser inget vidare ut.
I lådorna runt ingången blev det tre mindre plantor med samma färg i varje.
Jag fick två större över så de hamnade tills vidare i egna krukor.
Dags att fundera på nästa drag?
Det finns mycket att välja på som ska göras men jag bestämde mig för att det kan vara smart att göra klart ingången så långt som möjligt.
Så jag letade reda på de fyra färdigmålade långa brädorna. Mätte lite, kapade till rätt längd och sågade bort spröjsen så att de fick rätt bredd. 
Klart för att sättas dit?
Nästan.
Jag fick göra några uttag på baksidan för de hörnvinklar vi satte dit för att hålla ihop väggarna i hörnen.
Det verkar passa. 
      
I morgon ska jag försöka få dit isoleringen och spika dit det som är klart.
Sen är det "bara" att åka och köpa två 145 breda brädor till stolparna och ca 10 till av panelbrädorna för att kunna göra klart in mot väggen och runt fönstren.
Brädor till utsalningen har jag köpt och listerna kan vänta.
Frågan är om jag måse få ut Tomas bil innan jag kan måla brädorna?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela