peterrojder.blogg.se

my world

Lite snickrat trots allt

Publicerad 2018-10-21 21:47:00 i Dagen som gick,

Värken ville inte ge sig men jag bestämde mig för att göra det jag tänkt.
Ut och började leta efter isolering. 
Den första rullen jag drog fram visade sig vara 70 mm men jag skar av två bitar ändå innan jag ångrade mig. Alla rullar som låg framme under tak var för tjocka så jag fick ta ner en från garagevinden för att få fram 45 mm.
Det gick ganska lätt att få dit isoleringen och sen började jag direkt med pappen.
Jag kapade den på längden innan jag började sätta dit den men skar till höjden när den var på plats.
En del av det jag skar bort satte jag i hörnet som en extragardering mot att det ska blåsa in i isoleringen därifrån. Jag får krångla lite där senare när jag ska ha in isoleringen runt fönstren.
Sen var det bara att börja sätta dit panelen. Hörnbitarna först och sen ut åt båda håll från hörnet.
Jag satte en spik i varje så länge tills jag vet hur det passar mot de andra hörnen.
Det hann börja mörkna så jag får fortsätta på andra sidan i morgon.
In, mat, lite övningar och självömkan över löjligt mycket värk. Den är annorlunda än förut men just nu minst lika irriterande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela