peterrojder.blogg.se

my world

Lite för lugnt?

Publicerad 2018-10-14 13:43:38 i Dagarna som gick,

På torsdagen gick jag en lång, lugn promenad ner till udden och tillbaks längs strandkanten till badplatsen och upp igen.
Fredag.
På väg hem fråm begravningen i fredags åkte jag över Hyn/Apertin hem och stannade till vid Hyn. Lite mediterande eller vad det nu ska kallas över hösten och annat i lugn och ro med utsikt över vattnet.
Löven är ovanligt färgrika i år verkar det som. Kan det bero på vädret? Eller om jag bara har dåligt minne?
Trappan upp mot vägen var fylld med löv och det föll mer bara på den stunden jag var där.
När jag kom hem blev det inte mycket gjort mer än att jag läste och skrev lite och gjorde en vända med dammsugaren. Värken i axeln var mer irriterande än i början på veckan så jag hamnade i tankar som om jag var ett renoveringsobjekt eller inte. Det känns mest som om jag närmar mig skrotningsgränsen med mest tillfälliga reparationer. Men det kan bero på att det varit lite mycket sista månaden med två operationer och lite annat strul.
Jag får väl inte glömma resor och annat kul?
Senare på kvällen gick jag en promenad ut till korset och dimman kom krypande upp från udden. Svårt att få mobilen att ta en vettig bild men ändå.
Sov halvdåligt igen även om det ändå är bättre än tidigare i år.
Sälen var tydligen undantaget då jag sov hela nätter. Vad det nu berodde på? Miljön? Sällskapet?
Lördag.
Sofia kom och drog igång ett bullbak. Jag satt mest och tittade på men fick pensla och sockra några innan de skulle gräddas. Hon gjorde dem medvetet olika stora och några blev riktigt stora. När de var klara tog hon några bilder på dem och skickade till Kristina och Martin.
De blev goda. 
Vi åkte hem till förkylda Kristina med några bullar för fika. K visade bilder från dagarna i Italien när vi satt och åt så vi  blev kvar där ett tag.
När vi kom tillbaks till Hannäs tyckte Sofia det var kul att göra mönster i löven under asken. De trillar oftast rakt ner och ligger som en matta under trädet så det var bara att plöja på.
När hon packat bullarna och åkt hem frös jag ner det mesta och sen blev jag sittande ett tag. Jag funderade på allt jag borde gjort i sommar och vad jag rimligen kunde göra klart innan det blir för kallt. En del kan jag göra senare för det går att göra inomhus men el och värme i garaget borde jag få ordning på snarast.
Jag kände mig inaktiv så tankarna var väl mest ett sätt att komma bort från värken som stör mig lite.
Inaktivitet verkar göra det värre så jag försökte göra en del av övningarna.
Alla egentligen men en av dem gjorde att axeln hoppade på alla möjlig konstiga sätt så den störde mig. De övriga ska jag försöka göra flera gånger om dagen de närmaste dagarna så får vi se om det blir bättre.
En kvällspromenad fick avsluta dagen igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela