peterrojder.blogg.se

my world

Diverse

Publicerad 2018-10-24 00:30:40 i Dagen som gick,

En dag med lite bilkrångel, mäklarbesök och en del snickrat.
Snickrandet får jag ta för sig.
Jag sov riktigt dåligt och var vaken flera timmar mitt i natten. Envis värk som stör mig så att jag inte hittar något vettigt sätt att ligga på. Värkabletter igen men de hjälpte måttligt, Jag undviker morfintabletterna.
Sofia ringde ganska tidigt och sa att bilen vägrade starta när hon skulle flytta den mellan jobben borta i Molkom. Batteriet verkade tomt. Hon fick så småningom hjälp att få igång den med startkablar men det hjälpte bara tillfälligt, Hoin fick hjälp igen och vi bestämde att hon skulle komma så att vi kunde testa med att byta batteriet.
Under tiden hade jag börjat snickra på det som var kvar av panelen och var en bra bit på väg när mäklaren kom. Ett gratisbesök för att ge en ungefärlig värdering av huset som det ser ut nu och i eventuellt försäljningsskick.
Vi vandrade runt lite och tittade på det mesta utom källaren och det gick ganska snabbt och enkelt.
Sofia hann precis komma när vi var klara och hann säga hej.
In och åt lite. Sofia gjorde en sockerkaka.
Batteribyte. Jag tog ett ur en av bilarna.
Det verkade skumt ändå. Spänningen sjönk för mycket när startmotorn gick så frågan är om inte det batteriet också var lite dåligt.
Vi bestämde att det var lika bra att köpa ett nytt.
Innan vi gjorde något annat tog Sofia några bilder på mina fina nya förband. Jag vet inte riktigt vilka hål som använts till vad men antar att det längst ut på axeln handlar om leden och muskeln. Det var också det hålet som det mesta blodet i det utbytta förbandet kom från. De två uppe vid nyckelbenet borde ha använts vid avkapningen..
   
Det som sitter mer på baksidan borde väl också ha med leden/muskeln att göra?
Sen spikade jag dit alla färdiga panelbitar. Sofia assisterade med att putsa ren ändarna från spår efter sågen.
Vi åkte in till Biltema och där var det ganska rörigt för de bygger om. Jag skulle byta ett låsöverfall och det tog lite tid så Sofia hann ut med batteriet innan jag ens hade hittat var "Bygg 16" var placerat i röran. Återstår att se om den utbytta versionen på överfall går att använda på studiodörren.
Hem igen, batteriet kom på plats och Sofia åkte hem.
Mer värktabletter och lite övningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela