peterrojder.blogg.se

my world

Blandade dagar

Publicerad 2018-10-20 00:29:10 i Dagarna som gick,

 
 
Måndag
Mest resande kändes det som.
Till Karlsatad och fick en allergispruta och en stund till studion efter det. Det blev en vända på Bergvik också med Sofia innan jag åkte hem.
Sen samlade jag ihop lite löv med gräsklipparen innan det var dags för dusch och mat.
Buggkurs på Hammarö på kvällen. Jag körde och Lisa åkte med. I-M kom lite senare för hon hade ett möte.
Jag kände mig ganska misslyckad på slutet för den nya turen vi ska öva på fungerade inte alls för mig.
Kanske dags att lägga av och inse att jag inte klarar av det?
Förbandet börjar lossna.

Tisdag
Kommer inte ihåg så mycket speciellt mer än att jag efter telefonkontakt åkte ner till Kil och fick förbandet utbytt. Nu är det fyra små istället för ett stort.
Lite städning och tvätt men inte mycket vettigt gjort.

Onsdag
En tur in till Kd och optikern på förmiddagen.
Tydfigen är ögonen väldigt olika nu så det skiljer tre dioptrier mellan glasen i de nya bågarna. Gränsfall för vad hjärnan klarar sa optikern.För första gången sedan jag började med glasögon valde jag att inte beställa fotokromatiska. I stället tog jag ett par vanliga, ett par solglasögon och ett par för terminal/läsning.
Vi får se hur det fungerar. Två veckors leveranstid.
Hem och åt lite och sen blev det väl inte så mycket mer gjort innan det var dags för att åka till Kolsnäs.
Ingen bra kväll för min del även om det rättade till sig lite på slutet. Det var kraftigt mansöverskott och jag blev stående större delen av kvällen. 
Så jag var inte riktigt på humör men fick några bra danser med I-M och någon mer på slutet som gjorde att det trots allt kändes ganska ok.
Hemma ca 22.30.

Torsdag
En strålande höstdag.
Jag vaknar av någon anledning runt 7 varje morgon nu verkar det som? Sen är det en annan sak att ta sig upp men det får jag jobba på.
Lite konversation med Sofia om studion och inköp på morgonen. Beställt och tydligen skickat nästan direkt. 
Sen höll jag på med lite av varje och satt framför datorn när jag helt plötsligt kom på att det var dags att åka ner till VC för att ta bort stygnen. Jag hann precis i tid.
Stygnen borta och fyra nya kompresser som ska få trilla bort själv.
Väl hemma åt jag lite och sen ägnade jag en time åt att samla ihop en del löv och blåsa undan det mesta andra så att det hamnade under buskarna. 
  
Mest lönnlöv på södersidan som jag tog bort och på västra sidan blåste jag det mesta in under buskarna.  
  
På framsidan blåste jag in mycket under björkarna både från vägen och gräsmattan men tog bort det mesta som blev kvar mitt på.
 
Fredag
Vaknade till en dimmig utsikt. En stor flock gäss betade på åkern och jag såg en räv komma springande mot dem. Den lugnade sig och gick först långsamt parallellt med flocken för att sedan tydligen försöka lura dem att den inte var ute efter ett mål mat. Långsamt gick den ner mot dem men när den försökte sig på en rusning lyfte de bara en bit.
Jag gick ner efter kameran men när jag kom upp igen hade räven precis tröttnat och sprang iväg.
Jag gjorde de övningar jag fått av sjukgymnasten efter maten. Det har jag lyckats komma ihåg varje dag nu efter helgen men vet inte om det känns någon större skillnad. Sofia hörde av sig och det blev lite mer prat om saker till studion.
SMS om att paketet kommit så lite senare på dagen åkte jag in till Kil för att hämta det. Sofia kom för att jag inte skulle behöva bära det. Det visade sig vara lätt så det hade jag klarat. Jag åkte för att hansla och Sofia och K var där också. Jag blev inbjuden att följa med på snabblunch så det fick bli så.
När jag kom hem var det några rådjur som gick på åker och åt istället för gässen. Släpljus och ganska tydlgt mönster på åkern men det är lite svårt att se på bilderna. 
De blev inte kvar så länge. Något skrämde iväg dem och jag hamnade framför ett naturprogram.
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PR_50

Jag heter Peter Röjder och är en pensionär som slöskriver på lediga stunder. Ofta mitt i natten.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela